Vijf factoren voor succes in training

Hieronder staan ​​de vijf factoren die in mijn ogen essentieel zijn voor succes in de training.

1. Progressie: Dit is in principe het belangrijkste. Als je niet traint voor progressie, zullen de factoren hierna je niet helpen. De essentie van je training zou moeten zijn om te proberen beter en sterker te worden in je oefeningen. Als je jarenlang met dezelfde kilo’s blijft trainen, verandert er ook niet veel aan je uiterlijk.

2. Genieten: Volgens mij ook heel belangrijk. Als je geen plezier hebt in wat je doet, houd je het niet lang genoeg vol om de vruchten te plukken van productieve krachttraining. Voor het bereiken van doelen en het breken van records, komt de liefde voor training. Als je dit voor iemand anders doet in plaats van voor jezelf, zul je niet zo succesvol zijn.

3. Correcte uitvoering: Zorg ervoor dat je de oefeningen goed doet. Als je wilt dat een oefening productief is, moet je deze precies voelen in de spieren waarvoor de oefening is gemaakt. Zo niet, dan doe je waarschijnlijk iets verkeerd en zal je training niet zo succesvol zijn als hij zou kunnen zijn. En houd altijd de controle over de gewichten, laat de gewichten jou niet beheersen.

4. Concentratie: Als je wilt dat je training productief is, zorg er dan voor dat je geest op de juiste plaats zit. Focus 100% op de lift die je doet en op de spieren die je traint. Praat niet met iemand en voer tegelijkertijd een set uit. Dit zal je vooruitgang ernstig schaden. Breng je problemen ook niet mee naar je training. Ze zullen er nog steeds zijn als je klaar bent met trainen.

5. Herstel: Recuperatie is niet iets dat zomaar tussen je trainingen door gebeurt. Ook hier moet je echt moeite voor doen. Ga vroeg naar bed, neem een ​​massage of een ijsbad, maak een wandeling in de natuur of doe yoga of meditatie. Zorg ervoor dat je er alles aan doet om je lichaam en geest tussen de trainingen door volledig tot rust te brengen. En ik denk dat het over het algemeen heel belangrijk is om meer rustdagen dan trainingsdagen in een week te hebben. Maar wees ook matig actief op die “rust” dagen. Dit is dus mijn top 5 van belangrijkste factoren voor een succesvolle krachttraining. Natuurlijk kunnen er meer factoren worden toegevoegd, zoals dieet, selectie van oefeningen, supplementen en meer. Maar ik denk dat als je deze 5 hebt gedekt, je een heel eind komt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *