Fatbar complex

Een complex is een serie oefeningen met 1 halter, die je achter elkaar uitvoert zonder het halter tussendoor neer te zetten.

Dit is een geweldige trainingsvorm om zo efficiënt mogelijk te werken. Je kunt je hele lichaam zo binnen 15 tot 20 minuten trainen en door het hoge trainingstempo en nul rustpauzes gaat je vetverbranding ook als een speer omhoog.

Je kunt het echter nog moeilijker maken door een fatbar te gebruiken, zo krijg je een gruwelijke trainingssessie voor je handen en onderarmen. Als je snel je grip wilt verbeteren dan is het een goed idee om dit een paar weken 1 of 2x in de week te doen.

Hoe kan een complex eruit zien
Je kunt een complex opbouwen uit verschillende oefeningen, maar het is belangrijk dat je een logische volgorde gebruikt, waarbij je vanaf de grond tot boven het hoofd werkt en weer terug.

Een voorbeeld:

  1. Barbell row
  2. High pull
  3. Front squat
  4. Military press
  5. Goodmorning
  6. Neck press
  7. Stiff legged deadlift

Ik zou per oefening niet meer dan 5-6  herhalingen doen.

Je kunt het ook met wat minder oefeningen doen:

  1. Powerclean
  2. Military press
  3. Back squat
  4. Neckpress
  5. Deadlift

Je kunt er hierbij ook voor kiezen om van elke oefening 1 herhaling te doen en dan meteen vloeiend over te gaan in de volgende oefening en zo 5a 6 rondes te voltooien.

Uiteraard zijn er meer varianten mogelijk, als je maar let op de logische volgorde.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *